Detall de la convocatòria

Característiques

Característica
Objectiu de la convocatòria
Aquestes bases tenen per objecte regular els ajuts a les universitats, els centres de recerca i les fundacions hospitalàries per a la contractació de personal investigador novell i promoure la qualitat en la recerca tot incorporant-lo com a personal investigador predoctoral en formació en grups de recerca i en projectes de recerca, innovació i desenvolupament. Aquest objectiu afavorirà la professionalització del personal investigador i incidirà en la capacitat investigadora d’aquestes entitats, impulsant activitats de recerca d’impacte internacional i enfortint la generació de coneixement fronterer en la recerca i la seva transferència.
Lloc de presentació
El personal de l'IMIM i PSMAR que necessiteu més informació adreceu-vos a:
Servei de Recerca. C/ Doctor Aiguader, 88. 08003-Barcelona. Tel.: 93.316.05.76.
Marta López: mlopez4@imim.es Ext.: 1576
Mercedes Bayo: mbayo@imim.es Ext.: 1684
Convocatòria (URL)
https://agaur.gencat.cat/ca/beques-i-ajuts/convocatories-per-temes/Ajuts-per-a-la-contractacio-de-personal-investigador-predoctoral-en-formacio-FI-2022

Convocatòria: https://dogc.gencat.cat/ca/document-del-dogc/?documentId=911279

BBRR: https://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/8507/1871104.pdf

Formulari: https://ovt.gencat.cat/gsitgf/AppJava/traint/renderitzar.do?reqCode=inicial&set-locale=ca_ES&idioma=ca_ES&idServei=UNI015SOLC&urlRetorn=https%3A%2F%2Fagaur.gencat.cat%2Fca%2Fbeques-i-ajuts%2Fconvocatories-per-temes%2FAjuts-per-a-la-contractacio-de-personal-investigador-predoctoral-en-formacio-FI-2022%3Fmoda%3D1&tpst=ae56fd5821cffc7f4784ac8db0c0e1a0
Informació addicional
Les persones beneficiàries també podran gaudir d'un finançament addicional per un import de 3.000,00 (tres mil) euros per al període de tres anys de l'ajut que es destinarà a activitats i a cursos de formació.
Les activitats formatives es poden portar a terme després dels primers tres mesos de la primera anualitat de l'ajut i fins als tres mesos següents a la finalització de la darrera anualitat de l'ajut.
Les persones investigadores han de presentar la sol·licitud de les activitats formatives al registre de l’AGAUR.
Les persones investigadores han de presentar la sol·licitud de les activitats formatives abans de l'inici de l'activitat formativa i durant la vigència de l'ajut.
Els contractes de nova concessió objecte d’aquest ajut s’han d’iniciar a tot tardar l’1 de maig de 2022.
Informació addicional
Els candidats seran prioritzats pel centre, segons els criteris que fixa la convocatòria
Requisits
Requisits dels candidats:
1. Poden sol·licitar l’ajut de nova concessió les persones físiques que entre l’1 de gener de 2019 i la data de presentació de la sol·licitud hagin superat els requisits per accedir al programa de doctorat d’acord amb el que preveu l’article 6 del Reial decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat.
2. En el moment d’incorporar-se a l'entitat d'adscripció hauran d'estar matriculades a un programa de doctoat d'una universitat del sistema universitari de Catalunya el curs 2021-2022.
3. En el moment de presentar la sol·licitud, no poden haver gaudit d’aquest ajut, ni totalment ni parcialment, en convocatòries anteriors ni haver gaudit de més de 12 mesos de cap altre contracte de personal investigador predoctoral en formació en el marc de l’article 21 de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència de la Tecnologia i la Innovació.
4. No estar en possessió del títol de doctorat.
5. Disposar d’una nota mitjana mínima d’expedient acadèmic per als estudis de gra o de la titulació equivalent igual o superior a 6,50 (escala de 0 a 10), calculada d’acord amb els criteris que especifica el Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional.
En el cas d'estudis cursats a l'estranger, aquesta nota mitjana mínima de l'expedient acadèmic s'ha de calcular d'acord amb la declaració d'equivalències de la nota mitjana de l'expedient acadèmic que disposen les resolucions vigents del Ministeri d'Educació i Formació Professional: https://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano/catalogo/general/20/203615/ficha.html

Requisits dels directors o directores de tesi:
1. Formar part del personal funcionari o vinculat, segons els estatuts o mitjançant un contracte, a l’entitat d’adscripció de l'ajut. Aquesta vinculació ha de garantir suficientment la supervisió i el seguiment de la tesi doctoral de la persona candidata. A efectes d'aquestes bases reguladores, es considerarà que no compleixen aquest requisit el personal amb dedicació a temps parcial, el personal en situació d'excedència, el professorat visitant i el professorat emèrit.
2. Formar part d'un grup de recerca reconegut per la Generalitat de Catalunya (SGR) en el marc de la darrera convocatòria resolta.
3. Ser investigadors principals o membres del projecte de recerca, contracte o conveni de recerca o de transferència al qual s’incorpora o es vincula la persona candidata. En el cas dels convenis o contractes de recerca o de transferència de coneixement, han de tenir un valor mínim de 24.000,00 (vint-i-quatre mil) euros. Els projectes de recerca, contractes o convenis esmentats han d’estar vigents en el moment de presentar la sol·licitud.
4. Cada persona directora de tesi només pot constar en una sol·licitud.
Dotació
L'import de l'ajut per a la contractació del personal investigador per a la primera i segona anualitat és de 21.043,32 euros.
L'import de l'ajut per a la contractació del personal investigador per a la tercera anualitat és de 22.338,77 euros.
Aquestes quantitats financen el cost de cada contracte durant el període d'un any i inclouen la retribució bruta anual i la quota patronal de la Seguretat Social.
Atorgament d'un ajut per import de 3.000,00 euros destinats a les activitats formatives del personal investigador predoctoral en formació (activitats d'internacionalització, transferència de coneixement i tecnologia, capacitació professional i accions de formació, de desenvolupament o d'aplicació de processos d'RRI).
Durada
Els ajuts concedits tenen una durada d'un any i es poden renovar un màxim de dues anualitats.
Documentació
Les sol·licituds s'han d'emplenar electrònicament per mitjà de l'apartat "Tràmits" del web de la Generalitat de Catalunya http://web.gencat.cat/ca/tramits
L'imprès de sol·licitud normalitzat consta d'un formulari general en el que s'han de detallar una sèrie de dades i la següent documentació que s'ha d'annexar:
- Un document annex normalitzat que inclou un breu currículum de la persona candidata, el resum del projecte de recerca i dels objectius científics.
- Si el projecte de recerca, contracte o conveni de recerca que dona compliment del requisit de la base 3.2c) s’ha atorgat a una entitat diferent a l’entitat d’adscripció, caldrà adjuntar un document que permeti identificar aquest projecte, contracte o conveni.
- Expedient acadèmic.
- Documentació addicional requerida opcionalment per l’entitat d’adscripció de l’ajut.

Una vegada tramesa la sol·licitud electrònicament, i dins del mateix termini, la persona sol·licitant ha de trametre una còpia de la següent documentació al Servei de Recerca de l'IMIM:
  • Document annex (currículum i descripció del projecte) i d’un document que indiqui o acrediti la referència de concessió del projecte de recerca finançat o algun document que permeti identificar el conveni o el contracte de recerca al qual estan vinculats el projecte de tesi i el director o la directora del projecte de tesi.
  • Fotocòpia del títol acadèmic o del justificant de pagament del títol.
  • Fotocòpia del certificat acadèmic oficial dels estudis de llicenciatura, grau, enginyeria, arquitectura o diplomatura en el qual consti la nota mitjana, calculada d’acord amb els criteris que s’especifiquen en el Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre.
  • Fotocòpia de l’expedient acadèmic dels estudis de màster, amb la nota mitjana calculada d’acord amb els criteris que s’especifiquen en el Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre.
  • En el cas que la nota mitjana no estigui calculada d'acord amb el que disposa el Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, la fotocòpia compulsada dels estudis de llicenciatura, grau, enginyeria, arquitectura, diplomatura i màster ha d'anar acompanyada del document “Declaració de nota mitjana” que hi ha a la pàgina web de l'AGAUR degudament emplenat.
  • Les persones sol·licitants que hagin cursat totalment o parcialment els estudis de llicenciatura, grau, enginyeria, arquitectura, diplomatura o màster en centres de fora del sistema universitari de l'Estat espanyol han d'acompanyar els expedients acadèmics de les declaracions d'equivalència calculades d'acord amb el que es disposa en les resolucions de 20 de juny i de 21 de juliol de 2016 de la Direcció General de Política Universitària del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
  • En el cas de les certificacions acadèmiques redactades en un idioma diferent de l’espanyol o del català, la institució d’adscripció pot demanar-ne la traducció jurada corresponent a un d’aquests idiomes.
  • Arxius

    Arxiu
    1871104_BBRR.pdf
    1872596_Convocatòria.pdf
    Annex_Normalitzat_FI_2022.doc